Wat zijn jouw talenten?

Talenten ontplooien in een ontdekkende speel/leeromgeving

Een eigen plek
Iedere kind is een uniek persoon. Allemaal hebben ze hun eigen talenten. Op de Esch willen we bij ieder kind die talenten naar boven krijgen. Wat is daarvoor nodig? Een ontdekkende speel- en leeromgeving. Een plek waarin kinderen nieuwsgierig worden gemaakt, waar ze gestimuleerd worden om zelf te ontdekken en onderzoeken. Waar wij observeren hoe kinderen tot leren en onderzoeken komen, zodat we nog beter maatwerk kunnen leveren. Ontdekken is wat ons betreft de basis voor leren, daarvoor ben je nooit te oud.

Hoofd, hart en handen
De Esch is continu bezig met vernieuwen. We willen een brede ontwikkeling voor iedereen. We besteden aandacht aan de kennis en de leerstof (het hoofd), maar ook aan de talenten en passies van kinderen (het hart). We gaan ook aan de slag, want veel kinderen begrijpen iets beter door te doen of te maken (de handen). Door deze combinaties gaan kinderen zich op meerdere manieren ontwikkelen. Tel daar onze stimulerende omgeving bij op en de kans op een succeservaring is 100%.