Inschrijven nieuwe leerling

Op onze school zijn nieuwe leerlingen welkom vanaf het moment dat ze 4 jaar worden. Ouders die belangstelling hebben voor onze school kunnen te allen tijde een afspraak maken met de locatieleider. Deze afspraken kunt u het hele jaar door maken. Wij nemen dan graag de tijd om u het één en ander te vertellen over onze school en ons onderwijs. En uiteraard krijgt u dan ook een rondleiding. Uw zoon of dochter is daarbij van harte welkom zodat ook hij of zij een indruk kan krijgen van onze school. Eén keer per jaar organiseren we ook een open huis. Dat is meestal op een vrijdagmorgen in de loop van januari.

Een afspraak maken

Bij het bezoek aan onze school krijgt uw kind een kennismakingstasje van De Esch met daarin onder andere een welkomboekje (zie virtuele tour) en een aanmeldingsformulier. Als u voor onze school heeft gekozen kunt u zich ook aanmelden met behulp van het inschrijfformulier op deze website. Als er vragen of onduidelijkheden zijn, zijn we altijd bereid om samen met u het formulier in te vullen. Bij de aanmelding dient u een kopie van een officieel document bij te voegen met daarop het BSN-nummer van uw kind. Dit kan zijn een ID-kaart, paspoort, verzekeringspasje of de brief van de gemeente/belastingdienst.

De inschrijving van 4-jarigen kan gedurende het hele schooljaar gebeuren.  In november krijgen alle ouders van toekomstige 4-jarigen een brief van de gemeente om ze hieraan te herinneren, sommige leerlingen moeten dan nog 3 jaar worden!

Na inschrijving wordt uw kind opgenomen in onze administratie en ingedeeld in één van onze (kleuter)groepen. Ongeveer een maand voor de 4e verjaardag van uw kind neemt de leerkracht contact met u op. In overleg worden de wenochtenden en een kennismakingsgesprek gepland. Tevens bespreken we op welke dag uw kind zzal starten op school.

De inschrijving en plaatsing van oudere (zij-instroom) leerlingen die om de één of andere reden van school wisselen kan gedurende het hele schooljaar plaatsvinden. In dat geval is het ook het beste om contact op te nemen met de locatieleider van onze school.

In principe is elke leerling welkom op onze school. Het kan echter zijn dat wij een leerling niet kunnen bieden wat hij of zij echt nodig heeft. Wij gaan daarover dan met u in gesprek. Vanuit de wet op het passend onderwijs gaan wij in dat geval met u op zoek naar een school die beter bij uw zoon of dochter past.

Mocht u nog vragen hebben, bel gerust of kom even langs! Onze directeur, locatieleider, intern begeleider en leerkrachten staan u graag te woord om meer van onze school te vertellen!

Download hier: