Onze school

Waar gaan we voor?

Ieder kind betekenisvol onderwijs! Dat is onze missie. Betekenisvol wil zeggen dat een kind weet waarom hij iets leert. Dat hij de samenhang tussen bepaalde lessen ziet en een vertaling kan maken naar de dagelijkse praktijk. Wij geloven dat leren pas echt energie geeft, als je weet waarom je iets leert. Met enorme energie, vol passie, creëren wij elke dag een inspirerende en betekenisvolle leeromgeving.

Supergemotiveerd
Naast dat wij ieder kind maximaal prikkelen om tot leren komen, zetten we ook in op gezelligheid. Het ‘thuis-gevoel’. Als kinderen zich op hun gemak voelen en zich veilig wanen, durven ze pas nieuwe dingen te leren. Het gevoel dat je erbij hoort, geeft vertrouwen. Daardoor gaan kinderen echt geloven dat ze iets kunnen.

Zelf geloven dat je iets kan en je verantwoordelijk voelen voor je ontwikkeling, daar zetten we op in. We creëren een hoge intrinsieke motivatie bij al onze leerlingen. Een houding waarin ze zelf actief tot leren willen komen. Dit is goud waard voor de toekomst.

Vier ambities
Op de Esch krijgt ieder kind onderwijs waar hij blij van wordt.
Toekomstgericht onderwijs dat bij ieder uniek kind aansluit.
Ons onderwijs heeft vier ambities, die we vertalen in kernvragen naar onze leerlingen:

Hoe leer jij het best?   Het kind staat centraal
Wat zijn jouw talenten?   Talenten ontplooien in een ontdekkende speel-/leeromgeving
Zullen we het samen doen? Goed onderwijs maken we samen
Hoe ziet jouw toekomst eruit? Leren leren voor jouw toekomst